torsdag, maj 23, 2013

Framtidsvision

Om tre veckor står jag hemma i köket och förbereder den libanesiska buffé som jag planerar att bjuda på på min examensmottagning fredagen den 7 juni. Jag njuter av min lediga dag och att jag gjort den sista tentan i den här utbildningen. Solen skiner och jag funderar på vilket slags bubbel jag ska bjuda på. Ska vi ha långbord ute om det är vackert väder? Jag gläds över att få samla viktiga människor och få fira den bedrift som jag nu börjar inse att det är att plugga med barn. Jag sörjer över att mamma inte får vara med men hoppas att det inte ska överskugga glädjen allt för mycket även om jag på sista tiden verkligen insett att "med avståndet ökar saknaden" som en klok klasskamrat sa.

Hur som helst så är det den här fantasibilden i mitt huvud som motiverar mig att plugga inför tentan så att det ryker. Fatta så himla underbart att ha ett hus, en trädgård, ett jobb, en inkomst, lediga helger och en underbar familj att få njuta av!

Halleluja!





2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Jag tror hon kommer att vara med dig på sitt sätt den dagen.

    SvaraRadera
  2. Det tror jag med och framförallt så vet jag att hon har varit med mig under nästan hela utbildningens gång och glatt diskuterat och stöttat och reflekterat tillsammans med mig. Ovärderligt. Jag är henne ett så stort tack skyldig. <3

    SvaraRadera